London dag för dag

Dag 1

På måndagen åkte vi från Landvetter vid 18 (som ni nog redan läst här) och resan till England gick så bra det kunde. :) vi fick åka lite tåg + tunnelbana i London för att komma till hotellet, och dagen avslutade vi - trötta - med "kvällsmat" på hotellrummet.

England :)

Dag 2

Det som jag och yo har sett fram emot nästan mest (hahaha) i London var att spendera pengar inne på primark. :p så jag tror att både min och Yohannas tanke med dag 1 var att börja dagen där. Vi åt frukost vid hotellet på Costa och sedan hoppade vi på tunnelbanan mot oxford street. När vi kom fram så blev vi båda förvånade över hur lite folk det var på gatorna, man är ju "van" med att det är heelt knökfullt. Skönt hur som helst! På primark var det rätt lugnt också, mycket mindre folk än sist. Efter någon timme (det är stooort) så var det däremot massor med folk. Vi köpte lite kläder, skor osv. Ska visa vad jag handlade imorgon! :)

Efter primark så var det nästan dags för en lunchrast, så vi gick till starbucks för en lunch/fika. :) Yohanna fick mig att bli lite tokig i frappuccino under dagarna i London. ;) kan också ha att göra med att det var riktigt sommarväder de dagarna vi var där, London visade sig verkligen från sin absolut bästa sida.

Vi gick runt inne på Victorias secret länge, sen fortsatte vi längs Oxford street typ. Efter ett tag åkte vi till hotellet för att lämna påsar, efter en mellanlandning där så gick vi till westfield (som låg precis brevid hotellet) för att "kika lite", haha. Vi avslutade hur som helst dagen på Jamie oliver's italian som låg utanför gallerian. :) maten var bra, servicen not so much.

Dag 3

Vädret var superfint, typ 25+ grader och strålande sol. Käkade frukost i närheten av hotellet, sen åkte vi till Hyde park. Vi promenerade i det området länge vid vattnet, satte oss o åt glass (och blev sugna på att hyra en trampbåt men vi gjorde det inte haha), sen promenerade vi till Buckingham palace. Sist vi var där så såg vi drottningen (Yohanna var heeelt i extas hahaha), och denna gången kom massor med "secret service-bilar", poliser osv. Vi kanske har någon kunglig magnet i oss som drar oss till dom? Haha.

Vi fortsatte dagen med att åka till covent garden och gick runt i området där. Vi kollade på gatumusikanter, åt macarons från laduree, åt pasta på spaghetti house, blev rödbrända av solen (jag) osv. Vi åkte till Oxford street för att kolla på primark igen ifall vi missat något. ;) kvällens middag blev så lyxig som McDonalds :) haha.

Vi hade en plan på att gå antingen på musikal eller på bio på kvällen, men vi var rätt slutkörda efter en heel dags promenerande i sommarvärmen. Och det fanns inga biljetter kvar till lejonkungen som jag helst ville se. Nästa gång blir det musikal iaf! :)

Dagen avslutades med en sväng i westfield igen, sen handlade vi på morrisons (kanelbullar med glasyr, färdiga drinkar, choklad u name it hahaha) och åt "kvällsmat" på hotellet innan jag somnade av utmattning efter en intensiv dag.

"nyttig" kvällsmat. ;)

Dag 4

Sista dagen. Vi åt frukost på starbucks (♥ haha) och sen åkte vi till ett annat primark som vi hittade på andra änden av oxford street. :p vi gick runt där en stund, sen åkte vi tillbaka till Covent garden där vi strosade runt tills vi var tvungna att åka mot hotellet där våra väskor fanns, sen åkte vi mot flygplatsen. Hela dagen flöt på väldigt bra enligt vårt "schema" så att vi skulle hinna allt, haha. :)

På flygplatsen började ångesten komma tillbaka, trots att den vart som bortblåst efter den lugna resan dit. När vi gick på planet så sa piloten att vädret var "skapligt" på vägen hem (då fattar man ju att det kommer vara skakigt), och flygvärdinnan sa till mig att det "hoppat" en del på vägen dit. Hjälpte ju min flyrädsla massor. :):) eller inte. Men resan hem gick bra, jag satt mest och fotade molnen haha. Flygvärdinnan bjöd mig på en kaffe efter att vi pratat lite också, alltså jag älskar norwegian ♥ :)

Vi fick ett handikappsanpassat rum, men rummet var ju stoort så vi klagade inte. :)

Taaack sis för en toppenresa! ♥